Perihal Kad Kahwin




Assalamualaikum





gigih tulis entri pada malam hari. entri ini schedule entri. takut besok tak sempat nak cerita seterusnya menyebabkan kehilangan idea dan sindrom malas berleluasa. Sekarang baru datang mood nak cerita perihal wedding. Minggu lepas minggu havoc di mana FMIL masuk hospital. suddenly. now sudah kembali ke rumah dan bertambah sihat. Plus beliau excident. beliau tak cedera, cuma awek itam beliau cedera. now dah proceed untuk dibaiki. syukur.






Perihal kad kahwin. Kitorang booked kad kahwin ni kalau tak silap last year. october. masa pameran pengantin di sacc mall. then mula proceed untuk buat tempah awal mac 2012. baru siap last week. dekat 2 bulan okay? nasihat pertama, kalau tarikh anda dah fix, better tempah awal. 2-3 month before majlis. untuk mengelakkan segala permasalahan yang timbul.






lepas tu, tiap kali datang memang buat payment, sebab nak made sure benda will proceed smoothly. pilih kad dan warna memang mencabar minda. lagi-lagi kami request buat design baru. itu makan masa 1 minggu untuk design. 






next 2 weeks, kami datang lagi ke kedai untuk confrimkan design yang dah pilih. masa itu banyak pertukaran kena buat. mata masing-masing cukup teliti. aku ni nampak mistake yang besar kuman. on that day, kami proceed bayar untuk 50% payment. dah confrim material kad which is mat laminate. tambah extra 10 sen for every kad. sebab nak dapat material yang keras. time tu design for bunting masih tak dapat. buat discussion thru email sahaja. dekat 1 mingu juga nak confrim dengan design bunting. cuba kira, ini dah makan masa 1 bulan kan?






once design bunting dah confrim, dorang akan mulakan printing. janjinya middle april kad aku akan siap. hari yang ditunggu. aku call dorang untuk made sure kad dah prepare. dorang call balik, kad dah siap but uv card sahaja. kilang salah printing. katanya kalau nak proceed kad tu, boleh ambil sekarang. tapi hati aku meronta-ronta nak mat juga. bagitahu kat beliau, beliau dengan tegasnya minta mat juga. tak kira apa yang terjadi. bertikam lidah juga lah pasal kad ni. sebab parent aku asalnya nak bawa kad balik kg early may.






then lepas dah discuss, kami nak proceed untuk mat juga. dorang janji 1 minggu untuk mat kan kad tu balik. then on middle week yang sama dapat call cakap, kalau kad material mat, dorang kena reprint balik kad tu.ambil masa 2 minggu lagi. apa?? janjinya 11 hb baru siap. masa tu aku dah mula bengang. kenapa makin jauh ambil masa untuk kad aku. dorang cakap uv card boleh dapat cepat, tapi harga still sama. then aku cakap balik nak amik uv tapi minta kurang. hurm, tak dapat wei. so disebabkan untuk aku still nak mat laminate, biarlah dorang reprint kad aku 1000 pcs sebab dorang yang salah. janji aku puas hati. minta kurang tak dapat, last-last dorang call balik cakap akan proceedkan kad aku 4hb ni.






next week, call on wednesday, katanya kad dah siap print, cuma line tengah saja tak siap. lega lah time tu kad dah siap. ahad tu call balik dorang cakap kad dah siap, tapi kena ambil kat pudu. Kalau nak ambil kat shah alam, kena tunggu on wednesday or thursday. lorry datang 1 minggu sekali katanya. see? kenalah pergi ambil kat pudu, rushing balik ambil bunting kat shah alam. memang 2 3 kali kerja aku ni. time tu layankan saja. once dapat kad, terus sejuk hati. hehe. macam tak percaya ada kad kahwin sendiri.






Syukur sangat kad dapat mencairkan hati. puas hati. walaupun banyak drama. our kad simple sangat. tapi both pihak pun puas hati juga. so next week aku akan mulakan proses nak pos kad. setem tak beli lagi ni. Kat office semua tanya mana kad kahwin. next week boleh start.






oh, lupa nak cerita. kami dapat sampul kurang, kad lebih. janjinya sampul lebih kad kurang. sampul 970 pieces, kad 1077 pieces. so kenalah add extra untuk sampul biasa. nasib baik juga cutting normal kad. sampul senang nak cari.






teaser kad, tunjuk front page dah lah ye? siapa nak? banyak kad ni. hehe. boleh email address ye? or just klik event ni [di sini] and tinggalkan details anda.










Thank you.





Ya Allah, permudakanlah urusan kami. amin.

6 comments:

  1. nak kad.....
    tp xleh masuk FB...cne??

    ReplyDelete
  2. oh, tak boleh ye? email saja lah akuifakosape@yahoo.com :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya kat opis... FB kene block... huhu
      thanks~
      dah hantar emel dah.. hehe

      Delete
  3. epa, simple tapi gojes la kad epa. epa buat LH creative ke? kite nak kad!!
    ehehe.. alamat kite: no 135, kampung tengah, felda gedangsa, 44020 kuala kubu bharu, selangor

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai dhiera, hehe tq. tak lah, buat dgn true love :) ok. dah noted alamat dhiera!

      Delete