ilham direct dari otak





Assalamualaikum.





kita nak cerita pasal apa ye? mari update blog dengan enak sebab bos tak ada balik kampung. yahoo! Isnin selangor cuti pulak. 'Ayahanda Kita' Sultan Selangor punya birthday besok. So berjimba-jimba.





eh, besok FMIL & FFIL mahu datang ke rumah untuk buat last confrimation untuk majlis besar next year. ala, sembang-sembang bakal besan sahaja. tak ramai datang pun. 1 kereta saja kot esok. so hari ni kenalah kemas rumah dan settlekan apa-apa yang patut. minggu ni tak dapatlah dating. wah kau! mentang-mentang dekat, asyik jumpa saja. sebab tu mama suruh kahwin awal. hehe





aku kelmarin dah serbu jakel beli border lace nak buat veil. beli terus simpan. boleh? malas gila nak DIY lagi, nak settle DIY benda lain dulu. sambil-sambil tu surf internet untuk cari ilham. kelmarin mama pun dah pesan suruh settle kad kahwin cepat-cepat. gila ah! lambat lagi. katanya nak pass kat orang kampung (kedah & perak) untuk edar-edar kat sana.





banyak benda tak settle lagi ni. semua tunggu next year, sebab mama dah nak start pencen middle january ni. lepas tu semua aku serah kat mama. bagi duit sahaja. dalam kepala otak, fikir macam mana nak design bilik pengantin ni???




semalam juga ada kekuatan (cewah) nak tanya abah aku nanti boleh ke tolong nikahkan anaknya ni. huh, jawapan yang sama macam mama, 'tengoklah macam mana, suruh tok iman lah nikahkan' (-_-) abah aku cuak lah tu. hehe. tak apalah, tunggu dekat-dekat nanti aku tanya balik, mana tau tukar fikiran pula kan? aku plan nak cakap awal-awal supaya abah tahu hasrat aku, then suruh dia fikir-fikir balik, cari kekuatan. so, tunggu dan lihat sahaja nanti.





sebenarnya aku nak cerita benda lain, tertulis benda lain. kita KIV lah cerita tu. oh, b2b 2012, siapa yang belum join group 'b2b 2012' kat facebook, sila-silakan. sangat best! kita kongsi everything! dari kaca mata b2b. best sangat! timeline memang laju bergerak. nice to meet b2b semua!




by the way, million thanks for those yang sudi follow dan exchange link dengan aku. especially b2b kesayangan semua! blog anda menjadi ilham dalam persiapan kita. terharu sangat-sangat-sangat.

9 comments:

  1. fasya pn beli kain utk wat veil.and last2 dk terperuk lam almari lg..hee..

    nti dah siap,kite tunjuk ek..

    ReplyDelete
  2. b2b 2012..
    x jumpe pon..huhu.. nak join..

    ReplyDelete
  3. @Cik Nasha:

    oh, xjoin lgk ke??

    https://www.facebook.com/groups/b2b2012/

    ReplyDelete
  4. tak sabar nak tgk outcome veil DIY epa. pandai ye...

    ReplyDelete
  5. nak tgk border lace yg u beli tu~~ hehehe jakel mane ni? KL ke s.alam? kalo KL sure byk choice border kan~~ hehe

    ReplyDelete
  6. @dhiera:

    hehe cuba-cuba sahaja, sbb arituh dah buat sendiri veil tunang. so kawen nk buat jugakla

    ReplyDelete
  7. @WaTy:

    i beli kat jakel shah alam. banyaklah choice. putih. tp rsnye kl punyer pon ok. sbb kat kl arituh jumpa lace rm10 semeter. lawa! tapi xbeli sbb gedik nak beli kat s.alam, last-last kat shah alam dah xde...nanges!

    ReplyDelete
  8. epa dah tengok peta dekat kad saya kan? saya berangan konon tak nak jumpe 44 hari sebelum kawin...takde maknyanyaaa...hampesh jek. ade je menda yang buatkan kami kena berjumpe...ekekek. tapi dah lagi 10 hari ni, saya decide tak payah la jumpe2 lagi... jumpe masa nikah je laa...

    saya pun request kat ayah untuk nikahkan saya. rasa macammm... sentimental value di situ... ya, kalau bole mahu dinikahkan ayah sendiri ^_^

    ReplyDelete