YA ALLAH, Kau selamatkanlah dan permudahkanlah urusan mereka. Amin.

Misi ke2 untuk menghantar bantuan ke Semenanjung Gaza tertangguh lagi. Selepas kapal Mavi Marmara ditawan sehingga mengorbankan aktivis dan sukarelawan, pertumpahan darah berlaku. diharap kapal MV Rachel Corrie tidak terjadi sedemikian.

Ya ALLAH, kami bermohon agar urusan dan keselamatan mereka terjamin.
Sesungguhnya, Kau yang menentukan jalan terbaik dan kami tahu ada hikmah disebaliknya.

Rachel Corrie ditawan pihak keselamatan Israel

2010/06/05

KUALA LUMPUR: MV Rachel Corrie, yang sedang dalam misi bantuan
kemanusiaan ke Gaza, telah ditawan oleh Pasukan Pertahanan Isreal kira-kira
2.45 petang (waktu Malaysia)
hari ini, kata Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman.
Menurut jurucakap Wisma Putra, kapal itu sedang diiring ke pelabuhan Ashdod di Israel.


Sembilan belas aktivis di kapal itu dilaporkan tidak diapa-apakan, kata
jurucakap itu.

Dalam satu kenyataan di sini, Anifah berkata Malaysia mendesak Israel agar
menentukan keselamatan kesemua sukarelawan di kapal berkenaan.
"Malaysia juga menuntut Israel tidak mengambil sebarang tindakan tentera
yang drastik dan ganas terhadap penumpang Rachel Corrie yang tidak bersenjata
itu," katanya.

Anifah berkata semua aktivis di kapal Rachel Corrie perlu diberi bantuan
bagi menjamin keselamatan mereka. - Bernama

Sumber: Berita Harian Online

JIKA ISLAM BERSATU, KITA MAMPU TAKLUK DUNIA

6 comments:

  1. sombing betul yahudi israel nih...

    ReplyDelete
  2. hurm...memang dah tertulis dalam Al-Quran pun sifat dan sikap jahat mereka. so mereka tetap macam tu sampailah dunia nak kiamat kan?

    ReplyDelete
  3. ehh..sombing pulak...sombong ah...

    ReplyDelete
  4. bodoh betul. nak aje bom ISRAEL tuh. tak sedar diri menumpang kat tanah orang. kalau dah nama ISRAEL n YAHUDI, sampai bila2 pon dorg ttp akn mcm tu. MESIR pn sma. xnk tlg sesama islam.

    klu umat islam bersatu, kita mmg confirm menang. mslhnya, umat islam sndri pecah belah. cmne tuu?

    ReplyDelete
  5. Betul dik, kalau islam bersatu..kite boleh menang, tapi malangnya sesama islam pun xbersatu...mcm mane? masing2 tak sefahaman. cara lain2...sedih betul...

    ReplyDelete
  6. diorang tu bukan manusia dah kot.zombie pun lg baik dri dorg.huhuhu~

    ReplyDelete