manusia bertopengkan syaitan, kes dera kanak-kanak paling tragis di selangor

kredit to Google Image

masyallah. mengucap panjang i tengok berita utama kat tv3 tadi. budak 3 tahun disepak terajang, pijak-pijak dengan kasut bola. bodoh bangang! budak 3 tahun tahu apa bodoh? nama je manusia ada akal fikiran. tapi perangai kalah binatang! binatang pun sayang anak tahu tak? orang lain punya lah susah nak dapat anak, bertahun-tahun tunggu, dorang ada anak buat anak tuh macam bola!

Ya Allah, apalah daya anak sekecil arwah adik safiyah nak menghalang kudrat lelaki dewasa. anak kecil di pijak-pijak dipadang bola. dengan kasut bola yang tajam tuh. sampai rosak buat pinggang, otak dia cedera. begitu berat penderitaan adik sekecil itu. mak dia pula mengandung anak luar nikah. astaga! ada benda yang tak kena dengan perihal keluarga mereka.

i doakan siapa yang berbuat demikian akan dapat balasan yang setimpalnya di dunia dan akhirat. anak itu anugerah dan tanggungjawab ibubapa. nanti kene soal di akhirat taw tak? sedih, geram, bercampur-campur perasaan sekarang ni.

dengan mak dia sekali i geram! bila anak dah meninggal baru nak sedih pengsan-pengsan. takkan tak tau anak tuh dah kene dera sejak dari dulu. boleh dibiarkan saja. hanya manusia yang tak berperikemanusian akan buat macam tu.

Al-Fatihah buat adik safiyah! semoga rohnya tenang dan damai berada di sana. amin.

7 comments:

  1. tak perlu kesian pada maknya. saya sangat marah!

    ReplyDelete
  2. i tatau psal berita ni sbb x tgk tv
    .jap nk bce paper online

    ReplyDelete
  3. enjelinajolipit: saya jugak geram kat mak die...

    intan: yeke? cpt2 bace ye u?

    anoy: kesian sgt2

    cik kala: sabar2....

    ReplyDelete
  4. memang betul...mak dia tu yang bodoh....takkan tak tau anak didera dan sebagainya....kesian budak tu.....dahlah mengandung luar nikah..........

    ReplyDelete