pixa bercuti di sarawak 2006

actually family cik epa pernah bercuti kat kuching, sarawak. masa tu tahun 2006. sebelum cik epa masuk belajar kat unisel. masa tu stil keje kat nandos sacc mall. bulan 4 mcm tuh kot. best jugak lah 1st time pergi sana. lagipun dah lame xnaek flight. masa tu pun adik2 semua masih kecik2 lagi. banyak jugalah tempat kitorg pergi. almaklumlah, abah dah selalu sangat pergi outstation kat kuching tu. tapi yang tak best nye kitorg kene cekik darah pasal makanan kat sane. yelah, orang semenanjung datang sane kan. tapi tak pelah, pengalaman.

rasa macam nak pergi lagi kat sane. jom sape nak ikut cik epa. kawan2 sarawak pun ramai, buleh mintak tolong dorang bawak jalan2 kat sane. harituh pun kitorg pergi muzium kucing, jalan2 kat waterfront kuching. tido kat holiday inn kuching(hotel tuh betul2 depan patung kucing yang femes tu), pergi tengok gunung santubong, nak pergi kampung budaya tapi time tuh dah tutup pulak, layan laksa sarawak, pergi taman buaya.

yang paling best, kalau korang nak taw, cik epa beli patung spongebob kat kuching la. hehe, jenguh mencari kat semenanjung, kat kuching juga yang jumpa. ok spongebob sayer sarawakian ye?? tapi yang paling teruje ialah kat sane pukul 6 dah terang. peh, ingatkan bangun lambat time tu, tengok baru pukul 6. gelap dorang pun awal. teruja la skit. hehe, oklah, penat bebel, layan gambar pula. gambar lame....(banyak yang berbeza nye)

semua gambar ni kat kuching, sarawak

itula spongebob cik epa yang diimport khas. dia pun ikut balik naek belon, hehe

p/s: best betul la time tu, nak pergi lagi!! jom2 sape nak ikut??

2 comments:

  1. jum2 g sarawak..
    kamek tok dah kedak nemiak srwak da..
    lak mek nunjuk kitak tmpat best kt srwak!!

    n satu lg menu yg harus dicube,'Mee Kolok'..
    hee~

    ReplyDelete
  2. wah....ckp sarawak la, xbp paham..tapi tangkap la skit2,,,,hhehee...ok2..g sarawak kite calling2 ye??? bwk mkn mee kolok taww

    ReplyDelete